یزدفردا "به مناسبت روز جهانی کودک، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از یکی از مهدهای کودک این شهرستان بازدید و با اهدای هدایایی، این روز را به کودکان و مربیان آنها تبریک گفت.
این بازدید با اجرای برنامه هایی همچون اجرای سرود و تلاوت دسته جمعی قران توسط کودکان آغاز شد و سپس نماینده مردم اردکان با حضور در این جمع کودکانه ضمن صحبت، آنها را مورد تفقد خود قرار داد.
محمدرضا تابش همچنین در جمع مربیان و اولیا کودکان ، روز جهانی کودک را فرصت ارزنده ای برای ورود به دنیای پاک و آسمانی کودکان که سرشار از صداقت و صفا و خوبی ست دانست و با بیان اینکه شرط ورود به این دنیای سرشار از عاطفه ، اما پیچیده درک صحیح از نیازهای این دوران و آموختن زبان کودکان است افزود: در مکتب اسلام و بنا به روایات متعدد از ائمه و معصومین(ع) نسبت به تربیت کودکان اهمیت خاصی مبذول شده است و جدیت بر تربیت کودک جزو یکی از حقوق فرزند نسبت به والدین شناخته شده است .امام علی(ع) نیز بهترین هدیه پدر به فرزندش را تربیت نیکوی فرزند می داند و در جائی دیگر قلب کودک را مانند زمینی خالی می داند که هر بذری در آن بکارند ،می روید.
تابش تصریح کرد: در دوران کودکی که هنوز ذهن کودک به آموزه های بی فایده و مسائل دنیوی و مادی آلوده نشده ، می توان با تربیت صحیح خصائص نیکو را در او پروراند و رشد داد.
وی نقش مربیان در ارائه آموزشهای به کودکان را مهم توصیف کرد و بر نظارت نسبت به این امر تاکید کرد.
تابش خواستار هماهنگی مطلوب تر مابین آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان در تامین و تجهیز امکانات مناسب تر مهدهای کودک شد و گفت: بانکها نیز باید با حمایت از بخش خصوصی فعال در این عرصه،زمینه ارائه خدمات بهتر به فرزندان را فراهم سازند.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا